Lady Business Moravskoslezského kraje pro rok 2016 se stala Darina Ermisová, Pro Dara bags s.r.o.

21. dubna 2017

O titul Lady Business Moravskoslezského kraje se letos v soutěži utkalo devatenáct žen, podnikajících například ve výrobě a designu skla, výrobě kosmetiky nebo v oboru praní, žehlení a mandlování. Vítězkou druhého ročníku krajské soutěže se stala oděvní návrhářka Darina Ermisová. Její firma, která vznikla v roce 2008, vyrábí designové kabelky a doplňky.

„V Moravskoslezském kraji je mnoho podnikatelek, které mají skvělé vize, umí je zrealizovat a dát lidem práci. Ženy podnikatelky jsou navíc nesmírně kreativní a ve svých aktivitách mnohdy cílevědomější a důslednější než muži. Nejen, že jsou schopny uspět na poli podnikání, ale navíc se jim daří skloubit tyto aktivity s rodinou, což je opravdu obdivuhodné,“ říká moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák.

Podnikatelky se mohly do druhého ročníku soutěže přihlásit od loňského prosince do letošního února. „Porota posuzovala jejich podnikání například z hlediska rentability, aktivity firmy na zahraničních trzích, strategie nebo důrazu na společenskou zodpovědnost,“ sdělil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jan Krkoška a zároveň člen poroty. „Musím přiznat, že vybrat z devatenácti podnikatelek pouze jednu vítězku, je nesmírně těžké. Podle mého názoru by si ocenění zasloužily všechny zúčastněné ženy,“ dodal náměstek Jan Krkoška.

Letošní vítězka porotu zaujala svým nápadem, vytrvalostí i nasazením. Dokázala, že úspěšně podnikat mohou i ženy na mateřské dovolené. „Vítězství pro mne znamená nejen ocenění mé práce, která není vždy jednoduchá, ale vnímám ho také jako formu poděkování všem mým zaměstnancům,“ říká Darina Ermisová, majitelka společnosti Dara bags.

Patronkami soutěže se pro letošní rok staly Hana Malurová, majitelka společnosti ESKON a zároveň vítězka soutěže Lady Business Moravskoslezského kraje 2015, Dana Diváková, ředitelka Institutu komunitárního rozvoje a Magda Habrmanová, ředitelka krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje.

„Jsou to právě tyto pozitivní příběhy, které dokáží motivovat mnohé ženy k tomu, aby se pustily do rizika podnikání,“ doplňuje Petra Chovanioková ředitelka pořádající Agentury pro regionální rozvoj.